Jediná přímá a nejpoužívanější přístupová silnice z Prahy na Slapy, silnice II/102 podél Vltavy přes Měchenice, Davli, Štěchovice a nahoru slapským kopcem až na Slapy a k jezeru bude celé léto uzavřena. Uzavírka slapského kopce potrvá od 1. července 2020 do 31. srpna 2020. Neštěstí nechodí nikdy samo, nýbrž ve dvojici, v tomto případě ovšem v pětistupu. Po celý rok potrvají opravy silnice hrůzy II/102 a budou se spolu se semafory posouvat od Strnad až za Davli. To se bude dít nyní v březnu, v dubnu i v červnu a situace vyvrcholí úplným odříznutím Slap od přímého dosahu uzavřením slapského kopce od 1. července na celé dva měsíce. Čti dál.
Pokud se budete chtít podívat na jezero a vyfotit ho jako na úvodní fotce fotograf Petr Stříbrný, budete se muset obětovat a přijet ze směru od Benešova přes Neveklov nebo ze směru od Příbrami přes Nový Knín.
Situace dospěla tak daleko, že se o ní začala zajímat i Česká tisková agentura, která vydala v pátek 6. března tuto zprávu: "Uzavírka silnice v létě zkomplikuje cesty z Prahy na Slapy: Lidé, kteří v létě jezdí z Prahy na Slapskou přehradu, musejí počítat s objížďkami. Na červenec a srpen je kvůli opravě silnice II/102 naplánována uzavírka Slapského kopce. Prázdninový termín byl zvolen proto, aby se dětem nekomplikovalo dojíždění do školy, vyplynulo z informací krajského úřadu.Uzavření silnice kritizují někteří lidé na webových stránkách Štěchovic. Upozorňují na to, že po této trase v létě jezdí chataři a chalupáři a nebude možné dostat se z Prahy podél Vltavy na Slapy. "Plánovaná uzavírka v době od 1. července 2020 do 31. srpna 2020 je stanovena na základě požadavku speciálního stavebního úřadu Černošice z důvodu letních prázdnin, čímž se nebude komplikovat školní docházka," řekla ČTK Helena Frintová ze středočeského krajského úřadu. Pro osobní auta povede objížďka ze Štěchovic přes Krňany a Vysoký Újezd na Slapy. Vozidla nad 3,5 tuny budou jezdit přes Krňany na Netvořice a do Neveklova. "
Kdo pojede na Ždáň nebo přímo do Slap od Neveklova, bude muset přejet přes Slapskou přehradu.
Na předmětném webu obce Štěchovice se lidé domáhají odpovědi, proč se uzavírá slapský (štěchovický) kopec, avšak žádné odpovědi se nedočkají. Na webu obce Slapy je pak na oznámení jediná reakce, kterou admin smazal z důvodů vulgarismů. Slapyreport se pokusí zjistit, co za touto skutečnou podivností stojí. Silnice hrůzy II/102 je v opravě už několik let a cesta je řešena střídavým provozem se semafory. Slapyreport má proto podezření, že v případě slapského kopce, kde je vozovka navíc zachovalá, půjde o jiné důvody, než o opravu silnice. Zvláště když o tom, co se bude dít ve slapském kopci, všichni mlčí.
Uzavírka slapského kopce samozřejmě není jednou plánovanou uzavírkou. Zde je jejich seznam:
Informace tykající se prací na silnici II/102 v roce 2020
Přehled informaci z různých zdrojů (MÚ Černošice, KSÚS, Strabag) tykající se prací na silnici II/102 v roce 2020
Předběžný harmonogram a rozsah (postupně od Prahy):
* po dobu celého roku – semafory v částí úseku Strnady – Měchenice (ty tam jsou stále od 2019 roku),
* 13-14.6 – úplná uzavírka v úseku Strnady – Měchenice,
* 1.3-20.4 – semafory u železničního mostu v Měchenicích (následně zúžení 1.8-30.10),
* od 21.4 aspoň do podzimu – semafory u mostu nad Bojovským potokem v Měchenicích,
* od dubna – semafory za Davli,
* od dubna – semafory před Slapským kopcem (most na Kocábě),
* 1.7-31.8 – úplná uzavírka Slapského kopce.
K tomu ještě musíme přidat rekonstrukci tramvajové tratí v Nádražní ulici v Praze (bude se jezdit Strakonickou), která se rozjede 14.03.2020 a potrvá do 30.10.2020.
Z těchto důvodů už od 1. března (most Měchenice) zvětší se pravděpodobnost nedodržování jízdních rádu na linkách z Prahy směrem do Davlí/Štěchovic a dál (314,338,360,361,390) a na linkách na ně navazujících.
Situace se ještě zhorší po zavedení dvou dalších semaforu (Davle a Štěchovice) během dubna (datum není určené).
Po dobu uzavírek budou platit stávající jízdní řády s výjimkou dvou období:
* víkend 13-14.6 – omezení provozu a vlaková náhradní doprava,
* prázdniny – úplná změna linkového vedení.
O všech důležitých opatřeních budeme Vás informovat.
S pozdravem,
Michal Plaza| Odbor příměstské dopravy
projektant Oddělení projektování příměstské dopravy
Irena Válová, foto: Petr Stříbrný
Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer